Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya

Amazon Türkiye, Kitap Alışverişinde Liderliğini Pekiştirdi

Amazon Türkiye, çevrim içi kitap alışverişi araştırmasıyla okurların alışkanlıklarını ve beklentilerini ortaya koydu.

Amazon Türkiye, çevrim içi kitap alışverişi araştırmasıyla okurların alışkanlıklarını ve

Amazon Türkiye, kitapseverlerin online alışveriş alışkanlıklarını analiz eden “Türkiye’nin Online Kitap Alışverişi Alışkanlıkları Araştırması”nın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. VeriNays Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen çalışma, Türkiye genelinde 1500’den fazla kişinin katılımıyla çevrim içi görüşme yöntemiyle yapıldı.

Araştırma sonuçlarına göre, Amazon’un internet sitesi kitap alışverişinde en sevilen, en çok tavsiye edilen ve müşteri memnuniyeti en yüksek e-ticaret platformu olarak öne çıktı. Katılımcıların yarısı, Amazon’dan kitap alışverişi yapmaktan son derece memnun olduklarını belirtirken, site 10 üzerinden 9 memnuniyet puanı aldı.

Hızlı teslimat ve uygun fiyatlar öne çıkıyor

Katılımcıların yüzde 63’ü Amazon’u hızlı teslimat, yüzde 61’i uygun kampanyalar, yüzde 53’ü sorunsuz teslimat, yüzde 52’si kargo ücreti olmaması, yüzde 42’si ise geniş kitap seçkisi nedeniyle tercih ettiğini ifade etti. Ayrıca, Amazon’un 64 puanla en çok tavsiye edilen kitap alışveriş sitesi olduğu tespit edildi. Bu oran, kategori ortalaması olan 43 puanın oldukça üzerinde.

Kitap alışverişi online’a kayıyor

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 86’sı hem mağaza hem çevrim içi kanalları tercih ederken, yüzde 78’i ağırlıklı olarak online alışveriş yapıyor. En önemli tercih sebebi yüzde 68 ile uygun fiyat, ardından yüzde 61 ile geniş ürün yelpazesi ve yüzde 53 ile hızlı alışveriş imkanı geliyor.

Okuma alışkanlıkları değişiyor

Katılımcıların yüzde 50’si geçmişte daha fazla kitap okuduğunu belirtirken, daha az okuma nedenleri arasında zaman bulamama, iş yoğunluğu, fiyat artışları ve sosyal medyanın dikkat dağıtıcı etkisi öne çıkıyor. Yine de yüzde 27’si her gün kitap okuduğunu, yüzde 60’ı ise sıkça kitap okuduğunu belirtiyor.

Romanlar zirvede

Araştırmaya göre en çok tercih edilen kitap türü yüzde 88 ile roman oldu. Macera, bilim kurgu, polisiye ve psikolojik romanlar en popüler alt türler arasında yer alıyor. Romanları yüzde 64 ile öykü, yüzde 61 ile tarih kitapları izliyor. Kadın okuyucular şiir, roman ve öyküye ilgi gösterirken, erkek okuyucular daha çok tarih, siyaset ve ekonomi kitaplarını tercih ediyor.

“Okuma kültürüne katkı sunmaya devam edeceğiz”

Amazon Türkiye Kitap ve Hızlı Tüketim Kategorisi Genel Müdürü Serdar Çepniler, elde ettikleri sonuçlardan memnuniyet duyduklarını belirterek şu açıklamayı yaptı:

“Kitap kategorisi, Amazon’un global yolculuğunun başlangıç noktası ve kültürel sorumluluk anlamı taşıyor. Okumayı erişilebilir hale getirmenin, kitap okuma oranlarını artırmada önemli bir etken olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda Türkiye’deki yayıncılar ve edebiyat dünyasındaki tüm paydaşlarla iş birliği yaparak, okuyucularımızı geniş bir seçkiyle buluşturmaya devam edeceğiz.”