Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya

Ankara’da “Öğrenme Mühendisliği” Vurgusuyla 6. Uluslararası Eğitim Forumu

TED’in ev sahipliğinde gerçekleşen forumda eğitimde kişiselleştirme, yapay zeka ve öğrenme mühendisliği gibi geleceğin eğitim vizyonuna dair başlıklar öne çıktı.

TED’in ev sahipliğinde gerçekleşen forumda eğitimde kişiselleştirme, yapay zeka ve

Türk Eğitim Derneği (TED) tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen Uluslararası Eğitim Forumu, “Öğrenme Mühendisliği” temasıyla Ankara’da gerçekleştirildi. TED Ankara Koleji Vakfı Okullarında düzenlenen forum, folklor ekibinin renkli gösterisiyle başladı.

Eğitimde Niteliksel Dönüşüm Vurgusu

Açılış konuşmasında Ankara Valisi Vasip Şahin, öğrenme mühendisliğinin sadece eğitim teknolojileriyle sınırlı kalmayıp bilimsel veriye dayalı karar alma süreçlerinin de temelini oluşturduğunu vurguladı. Şahin, “Her bireyin öğrenme biçimi farklıdır. Bu farklılıkları esas alan kişiselleştirilmiş öğrenme ortamlarının planlanması, ancak mühendislik temelli sistematik bir anlayışla mümkündür.” dedi.

Şahin ayrıca, eğitimde nitelikli dönüşüm için politikacı, akademisyen, uygulayıcı ve sivil toplumun iş birliğinin önemine dikkat çekti.

“Artık Bir Eşikteyiz”

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ise forumun amacının toplumu eğitimin dönüşen yapısına karşı bilinçlendirmek ve çözüm yolları sunmak olduğunu ifade etti.

Pehlivanoğlu, “Ya yapay zekâ gibi araçların esiri olacağız ya da bu dönüşümü yöneterek insan merkezli sistemlerin kurucusu olacağız. Bu artık bir tercih değil, sorumluluktur.” ifadelerini kullandı.

Eğitimin artık sadece içerik aktaran değil, bireye göre şekillenen bir yapıya dönüşmesi gerektiğini belirten Pehlivanoğlu, yapay zekanın eğitim sistemine entegrasyonunun kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Burs Takdimi ve Uzman Sunumları

Plaket takdimi yerine Ankara Valisi Vasip Şahin adına bir öğrenciye burs verileceğini açıklayan Pehlivanoğlu, bu jestin eğitimde sosyal sorumluluğun bir örneği olduğunu ifade etti.

Forum, akademisyenler ve eğitim uzmanlarının sunumlarıyla gün boyu devam etti.