Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya

Türkiye Su Ürünleri İhracatında Lider Pazarlarda Gücünü Artırdı

İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, Türkiye’nin su ürünleri ihracatında lider pazarlarda büyüdüğünü ve 2025 hedefinin 2,5 milyar dolar olduğunu açıkladı.

İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, Türkiye’nin su ürünleri ihracatında

Türkiye su ürünleri sektörü, 2025 yılının ilk çeyreğinde ihracat performansını artırarak Rusya, İtalya ve Hollanda gibi stratejik pazarlarda güçlü büyüme kaydetti. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB) verilerine göre, sektör yılın ilk üç ayında 450 milyon dolarlık ihracata ulaştı.

İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, “2024’ü yüzde 20 artışla 2 milyar dolar ihracatla kapattık. 2025’te hedefimiz 2,5 milyar dolar” dedi.

Rusya, İtalya ve Hollanda’da Dikkat Çeken Artış

Türkiye, 2025’in ilk çeyreğinde:

  • Rusya’ya yüzde 24 artışla 89 milyon dolar,

  • İtalya’ya yüzde 10 artışla 65 milyon dolar,

  • Hollanda’ya yüzde 15 artışla 46 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.

Sagun, “En fazla levrek ihracatı yapan ülke Türkiye. Bu yılın ilk çeyreğinde levrek ihracatımız yüzde 8 artarak 144 milyon dolara ulaştı. Ayrıca Japonya pazarında orkinosla önemli paya sahibiz” ifadelerini kullandı.

Sektör Fuarlarla Büyüyor

Barselona’da düzenlenen Seafood Expo Global 2025 Fuarı’na Türkiye milli katılımı damga vurdu. 657 metrekarelik alanda 19 Türk firması ürünlerini sergilerken, tadım etkinlikleri büyük ilgi gördü.

Sagun, “Avrupa Birliği zaten Türkiye’nin en güçlü pazarı. Fuar beklentileri karşıladı, firmalarımız yoğun ilgiden memnun kaldı” dedi.

İstanbul İhracatında da Büyüme Var

İSHİB’in ilk çeyrekteki ihracatı 60 milyon dolara ulaştı. İstanbul merkezli ihracatçılar, Rusya’da yüzde 38, İtalya’da yüzde 6 artış sağladı.

2025 Hedefi: 2,5 Milyar Dolar

Türkiye su ürünleri sektörü, güçlü altyapısı, kalite standardı ve etkin pazarlama stratejileriyle büyümesini sürdürüyor. Sagun, “İhracatımızı artırarak 2025 yılında 2,5 milyar dolarlık hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz” açıklamasında bulundu.