Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya

Gabar’da Çocukların Hayali Artık Mühendislik

Şırnak’ın Gabar bölgesinde çocuklar, petrol üretiminin etkisiyle mühendislik mesleğine yöneliyor; bölgedeki huzur gelecek hayallerini de değiştiriyor.

Şırnak’ın Gabar bölgesinde çocuklar, petrol üretiminin etkisiyle mühendislik mesleğine yöneliyor;

Gabar’da Yeni Nesil Mühendislik Hayali Kuruyor

Şırnak’ın Gabar Dağı bölgesinde gerçekleştirilen büyük petrol keşfinin ardından bölgedeki toplumsal dönüşüm, yalnızca ekonomiyle sınırlı kalmadı; çocukların gelecek hayallerinde de değişim başladı.

Akçay köyünde bulunan General Selahattin Uğurlu İlk ve Ortaokulu öğrencileri, proje ödevlerinde artık petrol üretim süreçlerini ele alırken, İngilizce derslerinde de Gabar’daki gelişmeleri konu alan sunumlar hazırlıyor.

“Artık Çocuklarımız Mühendis Olmak İstiyor”

Sınıf öğretmeni Hatice Altın, çocukların rol modellerinin değiştiğine dikkat çekerek, “Eskiden sadece öğretmen, doktor ya da asker olmak isterlerdi. Şimdi ise mühendisliği de hayal ediyorlar.” dedi.

Okul Müdürü Rıdvan Acer de bölgede sağlanan barış ve kardeşlik ortamının, öğrencilerin umutlarını artırdığını belirtti: “Çocuklarımız doğdukları topraklarda mühendis olarak hizmet etmek istiyor.”

154 Yıllık Değirmen Yeniden Faaliyette

Gabar’daki dönüşüm yalnızca eğitimde değil, üretimde de kendini gösteriyor. Kumçatı beldesinde uzun süre kapalı kalan 154 yıllık tarihi tahin değirmeni yeniden çalışır hale geldi.

Değirmenin işletmecisi Misbah Demir, yerli susamlarla taş değirmende üretilen coğrafi işaretli Kumçatı tahininin artık Türkiye’nin dört bir yanına ulaştığını ifade etti.

Gabar Ekonomiye Büyük Katkı Sunuyor

Yıllık 2,3 milyar dolarlık ekonomik katkı sağlayan Gabar’da, 2025 hedefleri arasında günlük 100 bin varil petrol üretimi bulunuyor. Bu üretim miktarı, Türkiye’nin petrol ihtiyacının yüzde 10’unu karşılayacak kapasitede.