Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya

Sincan OSB-Yenikent-Kazan Soda Demiryolu Projesinde %90 İlerleme

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’da yapımı süren demiryolu projesinin hem ulaşım hem ekonomi açısından stratejik önem taşıdığını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’da yapımı süren demiryolu

Uraloğlu: “Sincan-Yenikent-Kazan Soda Demiryolu, 2027 Başında Hizmete Girecek”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sincan OSB-Yenikent-Kazan Soda Demiryolu Projesi çalışmalarını yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu, yaklaşık %90 fiziki ilerleme kaydedilen projenin, 2027 yılı başında sinyalli ve elektrikli olarak yolcu ve yük taşımacılığına açılacağını bildirdi.

Ankara’nın sanayi, kent içi ulaşım ve lojistik altyapısını güçlendirecek bu stratejik proje, 16 kilometrelik çift hatlı güzergâh üzerinde inşa ediliyor. Sincan’dan başlayan hat, Başkentray Banliyö Hattı’nı Yenikent’e kadar uzatıyor ve Kazan Soda tesislerine bağlanan 4 kilometrelik iltisak hattıyla tamamlanıyor.


“Yılda 4,5 Milyon Ton Yük Taşınacak”

Projeyle birlikte yılda yaklaşık 4,5 milyon ton soda külü, Kazan Soda tesislerinden limanlara ekonomik ve çevreci şekilde ulaştırılacak. Bu sayede karayolu taşımacılığına alternatif sunulurken, karbon emisyonu da azaltılacak.

Bakan Uraloğlu, “Proje yalnızca ulaşım kapasitesini artırmakla kalmayacak, bölgesel kalkınmaya ve çevresel sürdürülebilirliğe de büyük katkı sağlayacak,” dedi.


İstasyonlar, Tüneller ve Köprülerde Büyük Aşama

Projede, OSB, Yenikent-1 ve Yenikent-2 olmak üzere üç yeni istasyon kuruluyor. Ayrıca toplam 2 bin 239 metre uzunluğunda 11 aç-kapa tünel ve 408 metre uzunluğunda 4 köprü yer alıyor. Bu altyapı çalışmalarının büyük çoğunluğu tamamlanmış durumda.

3 bin 560 ton rayın 3 bin 467 tonu sahaya ulaştırılırken, rayların KARDEMİR tarafından temin edildiği bildirildi. Projede 268 personel ve 127 iş makinesiyle 7/24 çalışmalar sürdürülüyor.


Hedef: 2053’te 28 Bin 500 Kilometre Demiryolu Ağı

Uraloğlu, yalnızca Ankara değil, Halkalı-Kapıkule, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, Yerköy-Kayseri gibi önemli hatlarda da yapım çalışmalarının sürdüğünü söyledi.

Ayrıca, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile iki şehir arasındaki yolculuk süresi 80 dakikaya düşürülecek. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerin kullanılacağı projede çalışmalar Dünya Bankası ile iş birliğiyle yürütülüyor.

Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu ağını 2028’e kadar 17 bin 500, 2053’e kadar ise 28 bin 500 kilometreye ulaştırmayı hedeflediklerini ifade etti.