Anadolu Ajansı (AA), oyun sektörü ile medya dünyasını buluşturacak yeni bir etkinlik için genç yazılımcılara kapılarını açıyor. AA Marka Yönetimi Müdürü Emre Kuzuoğlu, eylül ayında düzenlenecek 2. AA Medya Teknolojileri Hackathonu’nda, habercilik temalı dijital bir oyun geliştirilmesinin hedeflendiğini açıkladı.
İzmir’de ilk kez düzenlenen DIGIAGE Oyun Geliştirme Kampı 2025 kapsamında konuşan Kuzuoğlu, etkinlikte 24 ilden 250 gencin bir araya geldiğini ve AA’nın kampın “Global İletişim Ortağı” olarak yer aldığını belirtti.
“Dünyayı ve Türkiye’yi değiştirecek olan gençlerdir. Biz de değişimin olduğu her yerde yer almaya çalışıyoruz. Bu yılki hackathon’da da gençlerin hayal gücünden doğacak bir oyunu birlikte geliştirmek istiyoruz,” ifadelerini kullandı.
“Oyun Yapmaya Çalıştık” Değil, “Bu Oyunu Ürettik” Diyeceğiz
Geçtiğimiz yıl AA ve Bilişim Vadisi iş birliğiyle düzenlenen ilk hackathon etkinliğine atıfta bulunan Kuzuoğlu, bu yıl temanın game jam olacağını ve katılımcılardan net bir çıktı beklendiğini vurguladı:
“Amacımız sadece toplanıp denemek değil, gerçekten hayata geçirilebilecek bir medya temalı oyun üretmek. Bu yüzden gençlerin tüm hayal gücüne ihtiyaç var.”
Hedef: Teknoloji Tüketmek Değil, Üretmek
Kuzuoğlu ayrıca AA’nın yalnızca teknolojiyi takip eden değil, üreten bir kurum olma vizyonuyla hareket ettiğini söyledi. AA’nın yapay zeka destekli yazılımlarını seçimlerde başarıyla kullandıklarını ifade eden Kuzuoğlu, geçtiğimiz ay kurulan AA Medya İletişim Teknolojileri AŞ (AA Teknoloji) ile bu sürecin daha da profesyonel bir yapıya kavuştuğunu belirtti.
“Yazılımı dışarıdan alan değil, kendi geliştiren bir yapıyız. Bundan sonra kaynaklarımızı artırarak bu alanda daha kararlı adımlar atacağız,” dedi.